Onlangs is Nardus samenwerkende uitvaartorganisaties geplaatst op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed in Nederland: ‘Het noaberschap in de lokale uitvaart’.

Uit deze landelijke erkenning blijkt dat deze hulp nog steeds wordt gewaardeerd en in stand wordt gehouden. Langzamerhand werd de traditie, waarbij buren van een overledene taken bij een uitvaart verleenden, overgenomen door verenigingen. In Drenthe zijn er daarvan een groot aantal.

De verenigingen zijn niet commercieel opgezet, maar worden door vrijwilligers bestuurd. Voor de verzorging van uitvaarten worden goede (prijs)afspraken gemaakt met plaatselijke of regionale uitvaartverzorgers.

Door het een en ander blijven de kosten van een begrafenis of crematie naar verhouding laag, terwijl hiervan ook een goede uitvoering is gewaarborgd.

Wordt daarom lid van een plaatselijke uitvaartvereniging!

Sitemap | Realisatie : Fontijn & Partners